Groepslessen

Groepslessen

 

Beweeggroepen 55+

Gezond bewegen in kleine groepen voor 55+. In de les wordt gewerkt aan een goede lichaamshouding, daarnaast is het gericht op behoud van souplesse, spierkracht en conditie. De lessen duren 60 minuten.

 

Medische fitness

Tijdens de medische fitness werkt u in kleine groepen, onder persoonlijke begeleiding aan uw coördinatie, lenigheid, uithoudingsvermogen en kracht. De groepsles is bedoeld voor iedereen, met of zonder klachten, die onder begeleiding van een therapeut aan hun gezondheid wil werken. De oefeningen zijn op maat, zodat iedereen op zijn of haar niveau mee kan doen. De lessen duren 60 minuten.

 

Ontspanningsgroepen

In deze les staat bewegen en ontspannen centraal, je leert oefeningen die je tijdens je dagelijkse bezigheden kunt toepassen. Het is een combinatie van kracht, ontspanning en ademhaling. Ontspanningstherapie geeft je grip op lichamelijke en mentale spanning. Door de combinatie van bewegen en trainen op de apparaten in

 

Ademhalingscursus

Tijdens deze cursus krijgt u les in kleine groepen. Tijdens deze cursus krijgt u de basis van een goede houding, een stuk theorie en praktijk over verschillende ademhalingstechnieken en mobiliserende/ ontspanningsoefeningen. De cursus is bedoeld voor mensen met ademhalingsproblemen, maar ook voor mensen die graag meer willen leren over een goede houding en ademhaling.

 

Valcurus (voor ruiters)

De valtraining is bedoeld om de kans op blessures te verkleinen en om het zelfvertrouwen van (angstige) ruiters te vergroten. Door een val- training te volgen kan je de nodige kennis en vaardigheden opdoen. Want vallen is iets wat je niet altijd kan voorkomen, daarom moet je leren hoe je deze val op een zodanig manier kan doen dat je er zo min mogelijk blessure of letsel aan overhoud. De valtraining bestaat uit enkele lessen van 60 minuten.

 

Zwangerschapscursus

Groepstraining voor zwangere vrouwen gericht op spierkracht, bekkenstabiliteit en ademhaling. Het doel van deze lessen is: het voorkomen en/ of verminderen van lichamelijke klachten ten gevolge van de zwangerschap. Het onderhouden van spierfuncties van onder meer buikspieren, bekkenbodemspieren, rugspieren en borstspieren. Het corrigeren en handhaven van een door de zwangerschap veranderde houding. Het op de juiste manier leren omgaan met activiteiten in het dagelijks leven zoals tillen, bukken, etc. Het leren beheersen van verschillende ademhalingstechnieken

 

Bent u benieuwd op welke locatie bovenstaande groepslessen worden gegeven of wilt u meer informatie over een les neem dan vrijblijvend contact op.